دستگیری باند تجاوزگر در کرمان


رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: باند هشت نفری مخوف، خطرناک مرگ آفرین و کم سابقه وحشت در کرمان شناسایی و منهدم شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: باند هشت نفری مخوف، خطرناک مرگ آفرین و کم سابقه وحشت در کرمان شناسایی و منهدم شد.

هوشنگ پوررضاقلی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران کرمان اظهار داشت: باند مخوف، بسیار خطرناک مرگ آفرین و کم سابقه در تاریخ جنایی استان کرمان شناسایی و منهدم شد.

وی با بیان اینکه عنوان باند وحشت برای این گروه تبهکار مناسب است، عنوان کرد: خوشحال هستیم که این باند هشت نفری بی رحم دستگیر شدند تا قربانیان بعدی ایجاد نشد و اصل مهم پیشگیری نتیجه مهم این پرونده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان محور و اصل فعالیت این باند را قدرت نمایی و خشونت ذکر کرد و افزود: چهار نفر از اعضای این باند اصلی و در تمام جرائم حضور داشتند و چهار نفر دیگر فرعی هستند و در یک تا سه مورد از جرائم این باند مشارکت داشته اند.

پوررضاقلی ادامه داد: یکی از روش های پیچیده باند وحشت این بود که خودرویی را سرقت می کردند و به خانم های در حال تردد بدون شناخت قبلی و به صورت کاملا تصادفی حمله کرده و با حملات وحشیانه قربانی را سوار خودرو می کردند.

وی با اشاره به اینکه این مجرمان در مورد قربانیان خود ضرب و شتم شدید به کار می بردند، افزود: آنها قربانی خود را به خارج از شهر برده و به  شدت و در نهایت بی رحمی و با رفتارهای حیوانی به وی تعرض می کردند و اموال آنها را هم به سرقت می بردند.

این مسئول یادآور شد: اعضای این باند حداقل 19 ساله و حداکثر 24 ساله هستند و یک نفر از اعضا 35 ساله است که فقط در یک مورد از جرائم این باند شرکت کرده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: اعضای این باند با هم دوست بودند، وضع مالی آنها خوب است و محرومیت جنسی هم ندارند که با انجام عملیات پیچیده و اعزام تیم های پلیس آگاهی استان کرمان به استان های متعدد دستگیر شدند.

پوررضاقلی خاطر نشان کرد: سرقت خودرو یکی از جرائم این باند بوده است به  طوری که با حمله به صاحب ماشین و ضرب و جرح شدید وی این سرقت را انجام می دادند.

وی تصریح کرد: این گروه سرقت عادی را هم در فرآیند بعدی به جرم خشن و وحشیانه تبدیل می کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون نشانه ای از اختلال روانی در این افراد ندیده ایم، متذکر شد: این افراد از نظر روانشناسی مورد بررسی قرار می گیرند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه به نظر می آید، این گروه میل به قدرت نمایی داشته اند، ابراز داشت: این گروه 16 مورد جرم مرتکب شده اند که چهار مورد تجاوز به عنف به خانم های جوان در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری بود.

پوررضاقلی عنوان کرد: همچنین سرقت پژو، زانتیا، موتورسیکلت، کیف، حمله شدید منجر به ضرب و جرح فروشنده سوپر مارکت و شاگرد وی از جمله جرائم وخیمی است که انجام داده اند.

وی اضافه کرد: این باند یک خانم را می ربایند که دارای طلای زیادی بوده و به منطقه خلوت منتقل کرده و پس از سرقت طلاها وی را رها می کنند.

این مسئول با اشاره به بحث ورود یک خودرو با افراد ناشناس به دانشگاه پیام نور کرمان و انجام قدرت نمایی در اردیبهشت ماه سال جاری خاطر نشان کرد: این افراد اعضای همین باند بودند که برای سرقت گوشی گرانارزش و قیمت یک تبعه خارجی به صورت سواره و پیاده وارد محیط دانشگاه می شوند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان عنوان کرد: یک دختر 14 ساله بسیار شجاع، ورزشکار و از خانواده بسیار متین و متدین که نظرم این است باید از وی تقدیر شود در حین تردد در خیابان فرعی محل زندگی خود مورد حمله چهار نفر از اعضای این باند قرار می گیرد و در وضعیتی شبیه معجزه و با استقامت و ستون کردن دست ها و پاهای خود به خودرو و فریادهای بسیار بلند این چهار نفر موجود وحشی موفق نمی شوند وی را سوار کنند.

پوررضاقلی گفت: یکی از مغازه داران متوجه حمله این افراد به دختر نوجوان می شود و به کمک وی می آید و اعضای این باند وی را رها کرده و فرار می کنند.

وی یادآور شد: این دختر با شجاعت و استقامت بی سابقه که من تاکنون در سابقه کاری خود نداشته ام و با میل به پاکدامنی خود را نجات داد و اگر این دختر ربوده می شد و مورد جرم و جنایت قرار می گرفت، فاجعه ای بزرگ محسوب می شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان ادامه داد: پدر و مادرهای اعضای باند وحشت با وجود اینکه از جنایت های این افراد باخبر بودند از آنها حمایت می کردند در حالی که بیشتر خانواده ها در این موارد سکوت می کنند و موارد نادری هم با فرزندان خود مبارزه می کنند.

پوررضاقلی عنوان کرد: خانواده اعضای باند وحشت در زمینه تهیه اوراق جعلی هویتی و بانکی، تهیه مقدمات فرار و اسکان در فرار اقداماتی را انجام دادند که کار را دشوار کرده بود.

وی با اشاره به اینکه این باند حدود دو ماه به فعالیت وحشیانه خود ادامه دادند، اضافه کرد: این باند عضو معتاد ندارد، اما به شدت و به طرز بی سابقه ای تعلق به مشروبات الکلی داشته اند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان یادآور شد: کلاهبرداری از مسئولان طراز اول استانی شامل فرمانداران، مدیران کل و مدیران میانی توسط کلاهبرداران نوع دیگر کلاهبرداری است.

این مسئول با تشریح این نوع کلاهبرداری افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر اطلاعات هر صاحب منصب مملکتی در سایت اداره کل وجود دارد، افرادی وارد این سیستم ها می شوند و اطلاعات را دریافت می کنند.

پوررضاقلی متذکر شد: کلاهبرداران در مرحله بعدی با مدیر تماس برقرار می کنند و می گوید من برادر خانم مدیرکل استان همجوار هستم و مدعی تصادف وخیم و مرگ همسر و حضور فرزندان در بیمارستان و درمان با هزینه گزاف می شوند و از حضور مدیرکل نامبرده در جلسه و عدم دسترسی به وی خبر می دهد و فرد را در تحریک عاطفی قرار می دهند.

وی اذعان داشت: مواردی در استان کرمان بوده که آن مدیر حتی تماسی برای صحت این گفته ها با مدیر استان همجوار برقرار نکرده و بر مبنای حس نوعدوستی و تعصب سازمانی درخواست کلاهبرداران را اجابت کرده و مبالغی را فرستاده است.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

اخبار و لینک های دیدنی , ,

شنبه 5 مرداد 1392